Lastro dárgento


Igår hade vi lucia träning. Ingen av killarna kan sjunga. Eller ja, de är inga
"Hallelujah moments" iallafall...
Inte så många av tjejerna heller. Och de som tror de kan sjunga bränner på så in i helvete. Ingen annan. Man hör bara dom. Vackert. Jag säger inte att jag sjunger fint, men jag anpassar mig till alla andra. Dessutom skulle jag mer än gärna såga av piano-mannens fingrar. Han är allmänt irreterande. Vem tror han att han är? Jussi Björling? ( Eh..) Dessutom ska vi sjunga Sankta Lucia på italienska, och vi har inte ens fått se texten till den. Smart. Kunde vi inte bryta traditionerna med de röda facking bandet runt midjan och göra ett eget lucia? Typ bara vårt eget liksom. Vi kom in på att rappa en låt. Men de förslaget avslogs av några envisa traditionalister...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback