The höst

Inte för att jag längtar eller så, men nu mitt i denna vårhysteri är det kul att ta sig en smygtitt på vad hösten har att ge, eller iallafall Michael Kors ,Anna sui och Marc Jacobs.

Marc by Marc Jacobs
Ett tag blev jag faktiskt
rädd att Marc förändrats, han klippte ju trots allt av håret, skippade glasögonen och bytte ut skjortan och kashmir-pullovern mot tajta bomull t-shirts. Och sen kom en läskig kollektion ( som var väldigt vacker iofrs, men som är långt ifrån "jag") med hattar och långa kjolar och kappor. Jag trodde den härliga "grunge"  tiden var över. Men så kommer dagen med stort d. Hans andra linje Marc by Marc Jacobs söta lilla visning hölls i London igår. Modellerna visade upp lager på lager på ett lite nyare, och fräschare sätt. Ursöta babydoll klänningar med volanger, . Stora som små. Oversize tweed byxor med hög midja, kappor och gråa och svarta stockings innanför dessa "hiking boots" med platå. Supercute.


Michael Kors
Även Michael lägger upp hösten med dubbla lager. Det lilla skärpet i midjan, leopard mönstrade trenchcoates, gråa tweed anoraker, och päls. En utav hans favoriter syntes på de flestas huvuden. Men det som är det läckraste är de kleinblåa och illgula färger som bryter kontrasterna helt.


Anna Sui
Fantastiska mönster tar form av magnifika klänningar. Silver skimrande strumpbyxor, Svarta silkes anoraker, spetsiga partyklänningar och dova pasteller. Det känns som hon ger oss de gamla farmorskläderna, smyckena tillbaka. Och det är tusen gånger snyggare.

Kommentarer
Postat av: Isabella

Jag älskar Marc by Marc Jacobs höstkollektion!

2007-02-17 @ 17:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback