Think Global, Act Local!

Miljölhets! Det är bra. I söndags var jag på biopremiären av min morbor -Mattias Klum och Folke Rydéns film/ dokumentär " Expedition Linné"  Även lilla ( Han är inte så lång som jag trodde) prinsen Carl Philip var med under produktionen. En film om hur vi ska göra för att rädda "mother nature". Om hur folk ska fatta att det där med "- Äh, de spelar ingen roll vad jag gör, jorden kommer ändå gå under" bara är bullshit. Filmen var bra, lite över en timme lång. Det var skojigt. eller ja. Premiär och en t r å n g efterfest på nyöppnat hak är aldrig fel, om man säger så. Mina härliga kusiner varav J i gapskratt syns på bilden nedan, jag och F stod brevid honom, på långa vingliga ben i nyinköpta skor..
gtty

Jag har ju fasat över den här "globala uppvärmningen" sedan i somras, när F började skrämma mig med "istid om 60 år" Sedan jag ju sett Al Gores, "En obekväm sanning" på No:n då började man genast dra ut mobilladdaren om dagarna, släcka lampor i rum man inte är i m.m  Men det som fick mig att bli ett riktigt miljöfreak är det här:
is
Djuren
Sälungarna lever sina första veckor på isen. Och isen smälter varje sekund. Ärligt så vill jag bara gråta. Inte för att det hjälper ett piss. Meeen men. Hur ett ynkligt oskyldigt, så förbannatt sött djur ska få lida för hur korkade människan har varit under det senaste århundraden. Det är helt sjukt. Tänk hur världen skulle se ut UTAN människor, det skulle fungera alledes utmärkt. Inte för att jag skulle vilja gå bakåt i tiden och stoppa "Big Bang" eller vad fan det nu var som fick oss att existera. Då skulle ju inte jag finnas- ego.
fjjfjf
Så, det här långa inlägget har kommit till ett raffigt slut. Jag plockade upp en äcklig gammal plastflaska i skogen idag, och jag kommer göra om det. Så länge jag vet att jag "gör något".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback