Mad World

brunba
Jo, vi lever faktiskt i en sjuk värld. Visst blir man glad när man ser modellen
Bruna Tenorio mumsa backstage på ett fettrikt mål från McDonalds, inte sant? haha. Men är bilden med de två små barnen som säkerligen väger mer än mig, särskilt härlig? Not really. McDonalds blev jag avskräckt ifrån efter Super Size me, och rörde inte en hamburgare på ett halvår. Men jag är inte orolig för mig, jag oroar mig för hur i all världen ska man sätta stopp för den här massproduceringen av överviktiga? I min morbrors dokumentärfilm ' Expedition Linné' räknade de alla flingpaket i en vanlig mataffär i USA. Och gissa hur lång tid det tog att räkna alla? Ja, det tog nog ett tag för det var över 290 stycken. Och vi snackar inga All Bran müsli här inte, det var chocolate crisp hela bunten, and that man, that's sick!

Kommentarer
Postat av: amelie&frida

mcdonalds är inte lika gott som det en gång var!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback