Internationella Gymnasiet? -Nej

- Åååh där måste vi komma in! Sa jag till Fredrika, Fredrika sade detsamma till mig. Det var igår.


Idag..Ja, det började med att jag kom dit med några från min skola. Vi gick förbi ett jättefult tegelhus och tyckte att det såg väldigt sunkigt ut. Sen till allas fasa står det runt hörnet om byggnaden en skylt FOLKUNIVERSITETET - Internationella Gymnasiet.

Vi garvade och gick in. Min första tanke var bra, min andra tanke var blä, och min tredje tanke vill ni inte ens läsa. När Fredrika kommit stod vi alla och lyssnade på vad lärarna hade att säga om skolans arbetsplaner m.m Jag lyssnade inte riktigt ( typiskt mig ) Sen var det lunch. På Bolandskolan. Blä. Jag och Fredrika tog en hamburgare på MCDonalds istället. Vi orkade inte vara kvar i den extremt fula skolan vi trodde vi skulle ägna 3 härliga år i, så vi åkte hem. Jag som trodde jag skulle få åka till
New York näst nästa vår. Helvete. Kan de aldrig bli som man vill? Samma sak med skolfoto, Vill inte ens prata om det.

Imorgon blir det Lundellska Sk "Skrapan". Hoppas på bättre. Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback